Διαφήμιση, blogs και «Κάνε χρήμα στο διαδίκτυο»

Update 1 : Σχετικές συζητησεις γίνονται στο metablogging και στο Nylon.
Update 2: Ο fotis σε σημερινό post κυριολεκτικά τα λέει όλα. Οταν μία εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις…

Τον τελευταίο καιρό έχει ξεκινήσει στην ελληνική μπλογκόσφαιρα μία συζήτηση σχετικά με τη διαφήμιση στα blogs, την επίδραση που μπορεί να έχει στο περιεχόμενο τους κλπ. Το θέμα έχει θιχτεί σε διάφορες συζητήσεις από πολλές πλευρές και κατά τη γνώμη μου έχει πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις από όσο θα έπρεπε για τον απλούστατο λόγο του ότι το θέμα δεν αφορά περισσότερα από πέντε άντε δέκα blogs. Ολα τα υπόλοιπα έχουν πολύ μικρή επισκεψιμότητα για να ασχοληθεί κανείς εμπορικά.

Ας δούμε καταρχήν τους τύπους διαφήμισης που μπορεί να βάλει κάποιος στο blog του:
 
Τύποι διαφημισης:
1. Google ads
2. Κλασσική διαφήμιση με banner προερχόμενη από διαφημιστική ή απευθείας πελάτη.
3. Advertorial, διαφημιστικό κείμενο πλασαρισμένο σαν κανονικό post

Google ads μπορεί να βάλει ο οποιοσδήποτε ανεξάρτητα από την επισκεψιμότητα που έχει. Μοναδικός όρος να μην έχει τσόντες. Σε αυτή την περίπτωση βάζεις google ads και εισπραττεις 20-30 ευρώ το μήνα. Θέμα επιρροής της διαφήμισης στην αξιοπιστία του περιεχομένου δεν υπάρχει διότι ο ιδιοκτήτης του blog δεν επιλέγει και δεν έχει απολύτως καμμία επαφή τον διαφημιζόμενο. Και η συζήτηση σε πρακτικό επίπεδο (γιατί σε φιλοσοφικό μπορούμε να συζητάμε επί ώρες) για το 99,99% των ελληνικών blogs σταματά εδώ.

Πάμε τώρα στα 5-10 ελληνικά blogs που έχουν μία σοβαρή –σε σχέση με τα υπόλοιπα blogs- επισκεψιμότητα. Καταρχήν κι εδώ η σύγκριση επισκεψιμότητας σε σχέση με τα παραδοσιακά online μέσα είναι αστεία. Αρα δε νομίζω ότι έχουν να προσφέρουν πολλά από άποψη κάλυψης γιατί σίγουρα οι αναγνώστες τους επισκέπτονται τουλάχιστον ένα από τα 10-20 μεγαλύτερα παραδοσιακά online μέσα. Στην αρχή θα δούμε κάποια banners σε αυτά που θα προέρχονται από κάποιους διαφημιζόμενους που θα θέλουν να παρουσιάσουν ένα “cool” προφίλ στους καταναλωτές αλλά όταν το φαινόμενο του bloggin γίνει mainstream ή απλά χαθεί ο αρχικός θόρυβος γύρω από αυτό (δεν νομίζω ότι έχει γίνει ακόμη) το πράγμα θα καταλαγιάσει.

Μεγαλύτερο ενδιαφέρον πιστεύω ότι θα υπάρξει από τις διαφημιστικές στα advertorials και εκεί πιστεύω ότι θα ρίξουν περισσότερο  το βάρος τους. Και ο λόγος είναι απλός. Ενα banner σαν αυτά που βλέπει συνέχεια ο αναγνώστης στα υπόλοιπα sites δεν θα έχει κάποιο φοβερό αποτέλεσμα αν το δει και στο αγαπημένο του blog. Αν όμως διαβάσει –μεταξύ άλλων- σε ένα post του αγαπημένου του blogger κάτι σαν κι αυτό «… Χθες πήρα το καινούργιο κινητό Mokiorola Χ1200 και απλά γαμάει…» σίγουρα το αποτέλεσμα για το διαφημιζόμενο θα είναι καλύτερο.

Κι εσείς με τη σειρά σας θα αναρωτηθείτε αν αυτό πλήττει την αξιοπιστία των blogs. Η γνώμη μου είναι ότι εξαρτάται. Οποιοι από τους bloggers πέσουν με τα μούτρα στο μέλι θα «καούν» γρήγορα. Οποιοι το κάνουν με μέτρο και εξακολουθήσουν να κρατήσουν την ύλη τους σε κάποιο επίπεδο θα κερδίσουν μακροπρόθεσμα. Ακόμα όμως και σε αυτή την περίπτωση δεν βλέπω κάποιο κίνδυνο για το bloggin ως μέσο γενικά. Γιατί πάντοτε θα υπάρχουν κάποιοι καινούργιοι που θα καλύψουν το κενό που θα αφήσουν οι προηγούμενοι και νυν αναξιόπιστοι. Οπως δηλαδή συμβαίνει με όλα –σχεδόν- τα πράγματα σε αυτή τη ζωή…

Επίσης μία άλλη παράμετρος που θα πρέπει να έχουν υπόψη τους όσοι bloggers φιλοδοξούν να βγάλουν χρήματα από τη διαφήμιση είναι ότι σε μεγάλο βαθμό οι διαφημιστικές απλά δεν τους χρειάζονται για να απευθυνθούν στους αναγνώστες τους! Οι περισσότεροι θα έχετε προσέξει τον τελευταίο καιρό της viral διαφημίσεις. Κάποιος ανεβάζει ένα post  ή γραφει σε ένα comment ενα link χιουμοριστικού/συνομωτικού χαρακτήρα, κάποιος άλλος το βλέπει, μπαίνει σε κάποιο site, βλέπει κάποιο video/κείμενο που του κινεί το ενδιαφέρον με οποιονδήποτε τρόπο, το στέλνει με mail σε δέκα φιλους του προκειμένου να γελάσουν/να την πατήσουν και αυτοί, κάποιοι θα ανεβάσουν και κανένα post και θα αναρωτιούνται τι συμβαίνει, κάποιοι θα κράξουν την ενεργεια κ.ο.κ. Με αυτό τον τρόπο οι διαφημιστικές εταιρείες πέτυχαν το ιδανικό σενάριο: Απευθύνονται απευθείας στους καταναλωτές χωρίς τη μεσολάβηση κάποιου τρίτου και οι ίδιοι οι καταναλωτές διαδίδουν από μόνοι τους, χωρίς κανένα κόστος για τη διαφημιστική, το μήνυμα! Βέβαια κάτι τέτοιο για να γίνει δεν είναι απλό. Χρειάζεται μια εξυπνη ιδέα, καλή εκτέλεση κλπ Το νόημα σε αυτή την περίπτωση είναι ότι δεν βλέπεις μία διαφήμιση αλλά λαμβάνεις το μήνυμα συμμετέχοντας με κάποιο τρόπο και εσύ.
Βέβαια  όταν και αυτός ο τρόπος γίνει mainstream και έχουμε 10 viral διαφημίσεις την ημέρα θα χάσει μεγάλο μέρος την αποτελεσματικότητας του αλλά σίγουρα σαν τωρινή τάση παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον.

Συνοψίζοντας αγαπητοί bloggers συνιστώ ψυχραιμία ! Το θέμα διαφήμιση σε πρακτικό επίπεδο δεν σας αφορά ούτε πρόκειται να δείτε τίποτα τρομακτικές αλλαγές στην ελληνική μπλογκόσφαιρα, εκτός ίσως από το ότι θα βαρεθείτε να  βλέπετε συνέχεια διαφημίσεις από το Google του τύπου «Κάνε (sic) χρήμα στο διαδίκτυο» 🙂

Advertisements

42 Σχόλια

  1. papo on

    κρίμα και πάνω που έλεγα να βάλω διαφημίσεις με τσόντες στο blog μου!

  2. mpoulis on

    Who’s your daddy? 😉

  3. indictos on

    Η αρχική μου θέση είναι εδώ http://indictos.wordpress.com/2007/06/18/%ce%a4%ce%b1-%cf%80%cf%81%cf%8e%cf%84%ce%b1-%ce%bc%ce%bf%cf%85-%ce%bb%ce%b5%cf%86%cf%84%ce%ac-%cf%83%ce%b1%ce%bd-blogger/
    Το νέο μου ποστ το ανέβασα απλά σαν μιά ακόμα παράμετρο στα σχόλια που κατά καιρούς έχω αφήσει σε ποστ άλλων για το θέμα.

    Κατά τα άλλα συμφωνώ με αυτά που γράφεις

  4. […] Βλέπω και τον Μπούλη να μπαίνει στη συζήτηση. Και με απόψεις που εν πολλοίς συμφωνώ. Άξιο προσοχής […]

  5. exeisminima on

    Συμφωνούμε απόλυτα με την ανάλυση που έκανες.

  6. SimonSays on

    Συμφωνώ. Να προσθέσω ότι μέχρι να δούμε τα Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα να δημιουργούνε affiliate πρόγραματα δύσκολα οι bloggers θα ασχοληθούν να προωθήσουν συκεκριμένα προϊόντα τους.

    -Simon @ atheoi.ORG

  7. Σπύρος Ντόβας on

    Well said!
    Ο καθένας θα σταθμίσει τα κέρδη και τα κόστη, και θα πράξει κατά το συμφέρον του (δεν αναφέρομαι μόνον – ούτε καν κυρίως στο – οικονομικό συμφέρον). Το ίδιο θα πράξουν και οι αναγνώστες του…

  8. Πάνος on

    Σωστός και ψύχραιμος.

  9. […] κουβέντα μπήκαν με 2 ταυτόχρονα posts το metablogging.gr και ο mpoulis, δημιουργός του […]

  10. Παράφωνος on

    «Καταρχήν κι εδώ η σύγκριση επισκεψιμότητας σε σχέση με τα παραδοσιακά online μέσα είναι αστεία.»

    Αγαπητέ τα είπες όλα.

    Ασχολούμαστε με τις διαφημίσεις ενώ η επισκεψιμότητά μας όπως και αν την μετρήσει κανείς, είναι μια τρίχα από το In.gr

    Φασαρία για το τίποτα…

  11. Niemandsrose on

    🙂
    Εγώ το είδα και λίγο αλλιώς

  12. To MATI on

    Δεν ξέρω, αγαπητέ Μπούλη. Πάντα είμαι σκεπτικός απέναντι στα self-healing systems…

  13. Σπύρος Ντόβας on

    @To MATI:
    οπότε, ας τα ρεγκιουλάρουμε?

    και, επί τω προκειμένω, τι θα μπορούσε να γίνει?

  14. cheaplog on

    Την τελευταία φορά που τσέκαρα, αν έβγαζες $1 ανά εκατό επισκέψεις από το AdSense ήσουνα πάρα πολύ καλός, και η κοινή εντύπωση ήταν ότι αν δεν έχεις τουλάχιστο 100 χιλιάδες τέτοιες το μήνα μην αφήσεις τη δουλειά σου.

    Για τα κλασικά μπανεράκια, σίγουρα δεν είναι τόσο βασική σταθερά όσο ας πούμε οι κλασικές.. διαφημίσεις στην τηλεόραση. Αλλά από τη μια έχουν ιστορία και ελεγχόμενη και προϋπολογιζόμενη απόδοση (πράγμα που λατρεύουν οι διαφημιστές και ακόμα περισσότερο οι διαφημιζόμενοι) και από την άλλη οι υπόλοιπες, μη κλασικές, μέθοδοι προώθησης είναι τόσο αποδεκτές και/ή αποδοτικές όσο και τα τηλεοπτικά διαφημιστικά μισάωρα ή οι «γκρίζοι» τόνοι.

    Για τα «παραδοσιακά online μέσα», παγκόσμια, όλο και περισσότερο, αστεία είναι η επισκεψιμότητά τους (που αφήνεται κυρίως στον.. πατριωτισμό, bloggers, diggers, κτλ.).

    Με τη ψυχραιμία, συμφωνώ εδώ και καιρό. Αλλά το βρίσκω μάταιο να τη συστήνεις στην Ελλάδα. Και ειδικά στην μπλογκο-κοινότητά της, σε πιασάρικο θέμα 😛

  15. To MATI on

    Σπύρο,

    μυρίζομαι πως ίσως το στραβοπήρες. Θα το πάω ξανά, με κάποια παραδείγματα. Πάντως, τονίζω πως το άμεσο ζήτημα δεν είναι η βιτρίνα (ιστολόγια και εμπόριο), όσο αυτό που συμβαίνει στο παρασκήνιο, με τη σιωπηλή ανοχή μας.

    Παντού υπάρχουν κανονισμοί. Η εφαρμογή κανονισμών, δεν είναι απαραίτητα μια αυθαίρετη πρακτική, που οδηγεί σε καταστολή. Για παράδειγμα, ένας κανονισμός έχει ως απόρροιά του το «μπορώ να γράφω ελεύθερα πως ο Αρχηγός του Κράτους μου είναι άχρηστος και το πολιτικό σύστημα ξεπερασμένο, χωρίς να με βάζει κάποιος στην Ψυρρού».

    Στο διαδίκτυο προσπαθούν να τοποθετηθούν διάφοροι, τώρα που είναι στην αρχή του, έτσι ώστε ένα μπουκέτο από εμπορικές υπηρεσίες να καταστούν απαραίτητες. Αυτό θα γίνει με πολλαπλές συγχωνεύσεις. Ίσως, σε κάποιο όχι και τόσο όμορφο μέλλον, να μην αγοράζεις πρόσβαση στο διαδίκτυο και να αποφασίζεις εσύ για τις υπηρεσίες που θα διαλέξεις, αλλά να αγοράζεις πρόσβαση στο διαδίκτυο που προσφέρει πρόσβαση σε αυτές. Η Google Inc., μπορεί να έχει motto το «don’t be evil», όμως οι μέτοχοί της θέλουν να γίνει κάτι σαν «πρωτόκολλο» του διαδικτύου.

    Αυτά δεν έχουν σχέση με Λιακοπούλειες θεωρίες, λιβανιστήρια εναντίον νεοτάξ και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο: είναι πραγματικότητα υπό διαμόρφωση. Λοιπόν, όποιος θα έχει τη δυνατότητα να προσφέρει τις υπηρεσίες που θα γίνουν «απαραίτητες», θα έχει το καρπούζι και το μαχαίρι, ώστε να ορίζει το περιεχόμενο – και φυσικά, την εκμετάλλευσή του, μέσω διαφημίσεων.

    Υπάρχουν δύο ασφαλιστικές δικλείδες. Η πρώτη έχει να κάνει με την ανάγκη της αγοράς να δημιουργεί νέες αγορές, επομένως ίσως η συμπεριφορά των καταναλωτών αλλάξει τα πράγματα. Η δεύτερη, είναι ο κατακερματισμός του κορμού του διαδικτύου, αυτό στο οπίο εναντιώνονται οι ΗΠΑ εδώ και καιρό, με βλακώδη επιχειρήματα.

    Ας δούμε το ματς τώρα 😉

  16. cable13 on

    Πολύ καίριες οι θέσεις σου.Σκεφτόμουν και γω να βάλω από τις διαφημίσεις του google που λες,μην προσδοκώντας βέβαια κάτι παραπάνω από τα 20-30 ευρώ,αλλά τελικά συνειδητοποιώ πως δεν αξίζει τον κόπο.

  17. To MATI on

    Ημίχρονο και παρακαλείται το γειτονικό στο «ι» πλήκτρο να συνετιστεί (βλ. «οπίο»).

    Nα συμπληρώσω πως δε με απασχολούν οι παρελκυστικές τακτικές του παρόντος, αλλά όσα έγραψα έχουν να κάνουν με τη θέση μας απέναντι στο εμπόριο (διαφήμιση) και το διαδίκτυο.

    Kάποιος θα τελείωνε τη συζήτηση με το νόμο του Godwin, αλλά η δικιά μου εκδοχή είναι το «Πρόσωπο του Τέρατος», που τόσο έχουμε συνηθίσει.

  18. Σπύρος Ντόβας on

    Δεν έχουμε να φοβόμαστε τίποτα όσο η αγορά παραμένει πραγματικά ελεύθερη και δεν εμποδίζονται έμμεσα ή άμεσα νέοι «παίκτες» να μπουν στο παιχνίδι. Αν εμείς οι χρήστες νιώσουμε ότι το Google turns evil, την ίδια στιγμή δεκάδες φιλόδοξοι, κερδοσκόποι ανταγωνιστές του θα ξεφυτρώσουν για να μας καλύψουν. Και θα φροντίσουν να είναι όπως τους θέλουμε.
    Αν το κράτος «ρυθμίζει», «διακανονίζει», ελέγχει» κλπ κλπ, τότε θα έχουμε πρόβλημα.

    Τέλος, «μπορώ να γράφω ελεύθερα πως ο Αρχηγός του Κράτους μου είναι άχρηστος και το πολιτικό σύστημα ξεπερασμένο» χωρίς να με βάζει κάποιος στην Ψυρρού» όχι βάσει κάποιου κανονισμού, αλλά ελλείψει αντίθετου κανονισμού. Η αρχή είναι ότι είμαι ελεύθερος να κάνω ότι δεν απαγορεύεται, και όχι ότι επιτρέπεται. (στην Ελλάδα βέβαια, με την κρατικιστική μανία μας έχει πνίξει, όλο και περισσότερο τείνουμε να σκεφτόμαστε τι επιτρέπεται και όχι τι δεν απαγορεύεται)

  19. mpoulis on

    @cheaplog
    Δεν νομίζω ότι η επισκεψιμότητα των παραδοσιακλων online μέσων συρρικνωνεται. Από την άλλη παραδέχομαι ότι το «αστεία» από τη μεριά μου είναι κάπως προκλητικό. Σβηστο και γραψε μικρή.

    @ολους
    To Adsense είναι μια χαρά. Απλά δεν πιστεύω ότι έχει νόημα για το 99% των ελληνικών blogs.

  20. To MATI on

    Υπάρχουν μυριάδες λόγοι και μπορούμε να ξεκινήσουμε από πολύ παλιά (Bretton Woods κανείς;).

    Ο προφανής είναι ο εξής: η αγορά δεν είναι «πραγματικά ελεύθερη», όσο οι μεγαλομέτοχοι έχουν «συνηθίσει» – τους εαυτούς τους και αυτήν – σε μια συγκεκριμένη συμπεριφορά. Ειδικά όσο οι υποδομές («κορμός») πάνω στις οποίες δουλεύουν οι επιχειρήσεις στις οποίες επένδυσαν, διαχειρίζονται από _μία_ κρατική οντότητα. Γνωρίζεις την απάντηση των ΗΠΑ, όταν έγινε η πρόταση για μεταφορά της διαχείρισης του διαδικτύου στα Ηνωμένα Έθνη; Αν ναι, τότε έχουμε διαφορετική θεώρηση για την «ελευθερία» της αγοράς – ή και για την ελευθερία γενικότερα.

    Επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί έχεις στο μυαλό σου ένα Κράτος σοβιετικού τύπου, που μπορεί να είναι μόνο ένας κακός δυνάστης, καταπιέζοντας τα πάντα. Η Ιστορία δεν εξαντλείται στο παρόν και δεν έχει άκρα.

    Όσο για την «έλλειψη αντίθετου κανονισμού» για την ελεύθερη έκφραση, θα σου πρότεινα να διαβάσεις προσεκτικά το Σύνταγμα της Ελλάδας και ειδικά τα άρθρα 5 και 14.

    Στο τελευταίο:

    «Kαθένας μπορεί να εκφράζει και να διαδίδει προφορικά, γραπτά και δια του τύπου τους στοχασμούς του τηρώντας τους νόμους του Kράτους.»

    Μπορεί να πεις και να γράψεις ό,τι θέλεις, αρκεί να τηρείς τα χρηστά ήθη και να είσαι κόσμιος (δηλαδή, όχι «ο Πρωθυπουργός τον παίρνει ασύστολα», αλλά «ο Πρωθυπουργός είναι παντελώς ανίκανος» – το παράδειγμα είναι τυχαίο).

  21. cheaplog on

    Αν εννοείς παραδοσιακά online μέσα τα παραδοσιακά μέσα που μεταφέρθηκαν online, τότε εδώ και χρόοονια η επισκεψιμότητα ας πούμε των NY Times απέναντι στο Drudge Report ή ακόμα περισσότερο του Variety απέναντι στο Ain’t It Cool News (και ακόμα περισσότερο σε πιο εξειδικευμένους ή σε «καυτούς» χώρους όπως το κουτσομπολιό) είναι λίγο χλωμή. Και η κατάσταση δεν φαίνεται φυσικά αντιστρέψιμη. Απλά μπαίνουν περισσότεροι στο παιχνίδι των νέων (από την κρεβατοκάμαρα συνήθως).

    Αν εννοείς παραδοσιακά online μέσα τα portals, τότε καταρχή ο χαρακτηρισμός είναι λάθος και στη συνέχεια η σύγκριση είναι λάθος. Και anywayz το μέλλον τους είναι το ίδιο με αυτό του κάποτε ιδιωτικού δικτύου της AOL απέναντι σε ένα χαοτικό που λέγονταν Internet.

    Κάποτε πολλοί περισσότεροι μαθαίναν τα νέα από τον γείτονα παρά από εφημερίδες, που ήταν και.. αργές στην άφιξη. Έχω την εντύπωση ότι η ισορροπία ποτέ δεν μετατοπίστηκε εντελώς και τώρα γέρνει από την άλλη μεριά πάλι. Και δεν είναι καθόλου μακριά η εποχή που το σύνολο των ανθρώπων που μπορείς να πιάσεις με μια διαφήμιση στο in.gr θα είναι αστεία μπροστά σε όσους σου προσφέρει το AdSense, με τα επιπλέον πάρα πολλά πλεονεκτήματά του.

    Και αν πας σε targeted διαφήμιση, αυτό που μετράει είναι το θέμα, το κύρος, το στιλ κι ένα σωρό άλλα πριν την επισκεψιμότητα.

    Και.. ερμμμ.. χωρίς να διαφωνώ καθόλου με το πνεύμα σου γενικά, η συλλογιστική σου δε βγάζει νόημα, και βασίζεται και λάθος εντυπώσεις σε κάποια σημεία :p

  22. cheaplog on

    «σε λάθος», γράψε λάθος στο τέλος :/

  23. mpoulis on

    Καταρχήν η σύγκριση ενός site που αποτελείται από μία σελίδα που παραπεμπει σε άλλα sites με το κορυφαίο σε επισκεψιμότητα (και οχι μονο) site αμερικάνικης εφημεριδας νομιζω ότι είναι λίγο άστοχη.

    Με ένα γρήγορο ψάξιμο στο Internet το nytimes.com είχε πέρισυ 11,6 εκ. uniques/month και το drudgereport 1,4 εκ.

    Κι επειδή οπως πολύ σωστά επισημαίνεις εκτός από τα ποσοτικά στοιχεία, σημασία έχουν και τα ποιοτικά εκει πιστεύω ότι η ζυγαριά θα γύρει ακόμη περισσότερο υπέρ του nytimes.com. Αρα δεν καταλαβαίνω το χλωμιασμα στο συγκεκριμένο παράδειγμα.

    Με τον ορο παραδοσιακά online μέσα εννοώ τα παραδοσιακά μέσα που μεταφέρθηκαν online. Πιστεύω ότι αυτά που θα έχουν μία σωστή στρατηγική έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των pure online μέσων. Το βασικό τους πλεονέκτημα είναι το brand τους και όλα όσα συνδέονται με αυτό. Το να κτίσεις κάτι αντίστοιχο από την αρχή μόνο online είναι πολύ δυσκολο. Από κει και πέρα θα συμφωνήσω στο οτι οσα παραδοσιακά μέσα δεν αντιληφθούν τα σημεία των καιρών θα εξαφανιστούν και τη θέση τους θα πάρουν κάποια άλλα, είτε αμιγως online είτε όχι.

    Οσο αφορά το Adsense, τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα. Για να πετύχει χρειάζεται από τη μία διαφημίσεις και από την άλλη χώρο για να τις παίζει. Δεν πιστεύω ότι το adsense for content στην Ελλαδα θα μπορέσει να κάνει το “μπαμ” χωρίς να το υιοθετήσουν κάποια mainstream sites ακόμη και αν το βάλουν και τα 17000 ελληνικά blogs. Η ψαλίδα είναι πολύ μεγάλη.

    Και για να σε προλάβω το mftm.blogspot.com σίγουρα έχει παρα-παρα πολύ μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από τον μ/ο των υπολοίπων ελληνικών blogs. Και υπάρχουν και άλλα 5-6 blogs παρόμοιας επισκεψιμότητας. Δεν νομίζω ότι αυτά αρκούν στο Google για να αναπτυξει πραγματικα το AFC στην Ελλάδα.

    Οσο αφορά την targeted διαφημιση, αυτό που μετράει είναι το θέμα, το κύρος, το στιλ κι ένα σωρό άλλα μαζί με την επισκεψιμότητα.

    Θα χαρώ να διευκρινήσω τα σημεία στα οποία η συλλογιστική μου δεν βγαζει νόημα ή βασίζεται σε λάθος εντυπώσεις.

  24. Σπύρος Ντόβας on

    @Το μάτι: Το κράτος έχει πολύ κακό record, παγκοσμίως και πάντοτε. Δεν είναι τυχαίο ότι τον τελευταίο αιώνα περισσότεροι άνθρωποι πέθαναν θύματα των κυβερνήσεών τους απ’ότι σε πολέμους… Δεν βλέπω γιατί θα πρέπει να το εμπιστεύομαι. Όσο λιγότερο και μικρότερο, τόσο το καλύτερο για τις ελευθερίες όλων μας.

    Τέλος πάντων, ο καθένας με τα γούστα του. Πάντως προφανώς δεν υποστηρίζω οι επικοινωνιακές υποδομές να ελέγχονται από _μία_ κυβέρνηση. Ούτε πιστεύω ότι θα πρέπει να ελέγχονται από τα Ηνωμένα Έθνη. Πιστεύω ότι δεν θα πρέπει να ελέγχονται από κανέναν.
    Αν δεν υπάρχει έλεγχος και μπορεί ο καθένας να απλώσει καλώδιο (στα πλαίσια φυσικά της αγοράς) ξαναλέω, δεν έχουμε να φοβόμαστε τίποτα.

    Όσο για το σύνταγμά μας, το έχω διαβάσει και βρίσκω ότι έχει τρομερά προβλήματα. Τα έχω γράψει και εγώ και άλλοι (πχ ψάξε στο e-rooster blog για το άρθρο για τους λογοκριτές της τέχνης). Χοντρικά, το σύνταγμα δεν υπάρχει για να μου αποδίδει δικαιώματα. Τα δικαιώματα τα έχω έτσι κι αλλιώς. Το σύνταγμα (θα έπρεπε να) υπάρχει για να καθορίζει τα όρια κατ’αρχήν της κυβέρνησης και στην συνέχεια της συμπεριφοράς των ανθρώπων. Το Αμερικάνικο σύνταγμα λχ λέει για την ελευθερία του λόγου:

    Congress shall make no law abridging freedom of speech

    Αντιπαράβαλέ το με το δικό μας που παράθεσες παραπάνω και βγάλε τα συμπεράσματά σου.

  25. Σπύρος Ντόβας on

    @μπούλης: Ειλικρινά sorry για το off topic. Σταματώ εδώ.

  26. cheaplog on

    Καταρχή, ελπίζω να μην έδωσα την εντύπωση ότι ήρθα εδώ να διαφημίζω τις Μάσες. Δε το κάναμε ποτέ, και προσωπικά σχολιάζω αν δω καμιά σοβραή συζήτηση και έχω κάτι να πω. Και γι’ αυτό.. ερμμμ.. δε μιλάω για AdSense και τα λοιπά σχετικά, αν και αυτά που φαίνεται να υποθέτεις είναι γενικά λάθος :p

    Για το Drudge vs NY Times, στοιχεία ακριβή δε μπορείς να ξέρεις ποτέ. Γενικά ο ένας αναφέρει 1-2 εκατομμύρια τη *μέρα* (i.e όχι το μήνα) με το μέσο επισκέπτη να επιστρέφει 20 φορές το μήνα. Και οι άλλοι 12 εκατομμύρια το μήνα με 4-5 επιστροφές. Η μόνη σχετικά αξιόπιστη σύγκριση είναι η αναφορά της Hitwise που τον Ιούλιο έδινε, για την αμερικάνικη αγορά (νέων), 7η θέση στο Drudge με 1,56% μερίδιο και 10η στους NY Times με 1,36% (παλιότερα τα ποσοστά και των δύο ήταν μεγαλύτερα αλλά το ίδιο και η ψαλίδα).

    Για τα ποιοτικά, η συζήτηση είναι μεγάλη και ψάξε άμα θες το βιογραφικό του Matt Drudge. Πάντως στο site του δεν έχει ούτε μικρές αγγελίες, ούτε νεκρολογίες :p

    Για τη συλλογιστική.

    Η διαφορά είναι μόνο διαφήμιση σε ειδικό κοινό απέναντι σε διαφήμιση σε μεγάλο κοινό. Και δε βλέπω κανένα λόγο οι τάσεις στην Ελλάδα να μην ακολουθήσουν, με τη γνωστή καθυστέρηση, το υπόλοιπο δίκτυο.

    Στο ειδικό κοινό έχεις από τη μια τους παραδοσιακούς και από την άλλη τους όχι και τόσο. Οι τελευταίοι μπορεί να είναι είτε μοναχικά φίλτρα (βλ. drudge) είτε συλλογικά (βλ. digg). Σε καμιά περίπτωση η διαφορά που τους χωρίζει δεν είναι αστεία. Αλλά υπάρχει και ισορροπία από την άποψη ότι ο ένας βοηθάει τον άλλον.

    Στο γενικό κοινό έχεις τα τεράστια portals από τη μια και τους άπειρους μικρομεσαίους και φτωχομπινέδες από την άλλη. Εδώ ισχύει η γνωστή ισχύς, και αυτοί που φθίνουν είναι οι πρώτοι. Διαφημιστικά, πάλι ισορροπία υπάρχει (και αστεία δεν υπάρχουν), ελέω τεχνολογίας που μπορεί να σερβίρει τυχαία μπάνερς όπου βρει μικρό και πρόθυμο.

    Έπιασα επίτηδες παλιούς όχι και τόσο παραδοσιακούς και μπανεροσέρβερς, για να πω ότι όλα αυτά είναι.. πανάρχαια στο δίκτυο και επειδή τα γνωρίζουμε τώρα εξελιγμένα σα «blogs» και σαν «AdSense», δε σημαίνει ότι ανακαλύψαμε και τον τροχό.

    Να κλείσω με μια ακόμα διευκρίνηση. Δε λέω ότι ο καθένας του μπλογκοχωριού μπορεί να γίνει μεγαλοεκδότης και ζάπλουτος. Λέω ότι δε τρέχει τίποτα, ο καθένας θα αντιμετωπίσει το AdSense με τη νοημοσύνη, το ήθος και την αξιοπρέπεια που αντιμετώπισε και όλα τα άλλα, και πολύς ντόρος γίνεται για το τίποτα, όπως είπες. Στο 99% συμφωνούμε :p

  27. cheaplog on

    Ελπίζω να μη με πουν πολλοί αγράμματο επειδή έκανα κάτι λαθάρες στη πληκτρολόγηση παραπάνω. Και παραθέτω το ίδιο βιαστικά και μερικά links (i.e. δεν είναι η βασική πηγή για τη πληροφορία που αναφέρουν) για τα στοιχεία.

    http://www.semreportcard.com/the-drudge-reports-dirty-little-secret-criminal-or-just-unethical/
    http://www.thealphamarketer.com/2007/07/hitwise_list_of_top_15_news_an.html
    http://seattletimes.nwsource.com/html/nationworld/2003822409_drudge05.html

  28. To MATI on

    Ναι, σε αυτό το σημείο θα ξεφύγουμε τελείως. Απλά δύο πράγματα, μια και έκανα την αρχική τοποθέτηση:

    α)κακό ιστορικό =/= κακή συνέχεια (προσπάθειες πτήσεις κανείς;)

    β)ελάχιστο σύνολο κανόνων, χρειάζεται ένα οποιοδήποτε σύστημα (μαθηματικό, μια κοινωνία κ.λπ.)

    Oι λύσεις «όλα στην αγορά» και την «αυτορρύθμισή» της, είναι τραγικά επικίνδυνες. Κάποιες φορές το διαπίστωσε και ο τελευταίος-μεγάλος-του-είδους εν Ελλάδι – και μετά, η καμπούρα μας.

    Tέλος ΟΤ. :mrgreen:

  29. mpoulis on

    @cheaplog

    Δεν έδωσες καμμία τέτοια εντύπωση, τη γνώμη μου για το mftm την έχω διατυπώσει δημόσια σε ανύποπτο χρόνο, δεν θα την επαναλάβω για να μην πάμε σε καταστάσεις «πολύ ωραίο post», πάμε παρακάτω.

    Οι υποθέσεις για τα έσοδα από το adsense έγιναν για το 99% των blogs, όχι για το 1%.

    Ξεχασα πριν να αναφερω που βρηκα τα στοιχεία για το drudge και τους nytimes:
    http://online.wsj.com/article/SB118434846232666051.html?mod=at_leisure_hidden_weekend_hs_1
    http://en.wikipedia.org/wiki/New_york_times#_note-March2006Pageviews

    Τα στοιχεία του Nytimes.com είναι από Nielsen Netratings άρα δεν παίζει το «ότι δηλώσεις είσαι». Η hitwise χρησιμοποιεί μία μεθοδολογία τύπου Alexa με μη ελεγχόμενο panel. Καλή μόνο για να βγάλεις κάποιο συμπέρασμα όταν δεν έχεις στη διάθεση σου αξιόπιστα πρωτογενή στοιχεία.

    Για τα ποιοτικά μπορούμε να μιλάμε ώρες και θα ξεφύγουμε. Θα πω μόνο το εξής: Οι ny times διαμορφώνουν πολιτικές απόψεις, το drudge οχι. Αμα συμβεί κάτι σημαντικό πρωτα θα πας στους nytimes.com να δεις τι και γιατί συμβαίνει και μετά θα πας στο drudge για να δεις τι γραφουν οι υπόλοιποι.

    Δεν συμφωνώ με τη μονοδιάστατη κατάτμηση του κοινού σε ειδικό και γενικό. Το κοινό χωρίζεται σε κομματάκια με διαστάσεις όπως την ηλικία, το φύλλο, τα ενδιαφέροντα κλπ. Αυτό μπορεί να γίνει με τα sites λαμβανοντας υπόψη σαν κριτήριο τις ανάγκες που κατα κύριο λόγο καλύπτουν: search, ενημέρωση, δουλειά κλπ. Ετσι μπορείς χονδρικά να τα χωρίσεις σε x κατηγορίες. Εδω μπορούμε να μιλήσουμε για μικρή ή μεγάλη ψαλίδα ανάμεσα στους μεγάλους και στους μικρούς. Γενικά πιστεύω ότι στην Αμερική σε ορισμένους τομείς η ψαλίδα έχει μικρύνει αλλά στους περισσότερους παραμένει αμετάβλητη. Εκεί που μένει αμετάβλητη δεν σημαίνει ότι οι παίκτες είναι πάντοτε οι ίδιοι. Αυτοί μπορεί να αλλάζουν αλλά πάντοτε υπάρχουν οι μεγάλοι, οι μεσαιοι και οι μικροί. Στην Ελλάδα πάλι δεν νομίζω ότι είναι τόσο δυναμικά τα πραγματα.

    Σχετικά με την τελευταία σου παραγραφο θα συμφωνήσω απόλυτα. Αυτό άλλωστε ήταν και το νόημα του post.

  30. mpoulis on

    @Σπύρος Ντοβας, Ματι
    No problem. Σε blog γράφουμε, όχι στην Britannica. Και λίγο off-topic να βγούμε δεν χαλασε ο κόσμος 🙂

  31. mpoulis on

    @cheaplog
    Το 2ο comment το ειχε κρατησει το wordpress για approval. Εμφανιστηκε τωρα (1:38)

  32. Anorganwtos on

    Επειδή βλέπω πως η συζήτηση από τότε που βγήκε στα ελληνικά το AdSence έχει φουντώσει, θέλω να εκφράσω την (ελπίζω να είναι εύλογη και να μην ξεφτυλιστώ 😛 ) απορία μου: Πως γίνεται να συζητάμε το αν όλα τα μπλογκς θα βάλουν διαφήμιση;
    Θέλω να πω..
    Δεν πρέπει κάπως να έχουμε και φορολόγηση των κερδών;
    Ή ακόμα γενικότερα:
    Τα μπάννερς για να τα τοποθετείς σε ένα Site δεν πρέπει να έχεις κα΄νει σύσταση εταιρείας;

  33. mpoulis on

    Anorganwos η απορία είναι εύλογη. Δεν γνωρίζω από πρώτο χέρι να σου πω αλλά είμαι σίγουρος ότι μια εταιρεία του μεγέθους της Google τηρεί με απόλυτο τρόπο τις διαδικασίες που ορίζονται από το νόμο της κάθε χώρας.

    Φαντάζομαι ότι ισχύουν τα ίδια με όλες τις άλλες συναλλαγές. Αν είσαι ιδιώτης μπορείς να εισπράξεις μέχρι κάποιο ποσό (που ορίζεται από το νόμο) και αυτός που σε πληρώνει να εκδόσει απόδειξη δαπάνης και αν το ξεπεράσεις θα πρέπει να κάνεις εναρξη επαγγέλματος και να κόβεις απόδειξη παροχής υπηρεσιών. Εάν είσαι εταιρεία απλά κόβεις τιμολόγιο και τελείωσες. Η φορολόγηση σε κάθε περίπτωση θα γίνει κανονικα.

  34. […] κι ενεπλάκηκα κι εγώ πιο πρόσφατα:Mad aboud ad, ΊνδικτοςΔιαφήμιση, blogs και ..”Κάνε χρήμα στο διαδίκτυο”, mpou…Περί μπλογκοδιαφήμισης το ανάγνωσμα.., […]

  35. Anorganwtos on

    Χμμμ, οκ άρα θεωρητικά όλοι μπορούν να βάλουν διαφημίσεις στα sites τους, χωρίς να υποχρεούνται εξ’αρχής να κάνουν σύσταση εταιρείας…
    Ευχαριστώ.

  36. barak on

    Όπως είχαν πει και στο Netsperado μια φορά κι έναν καιρό, άμα είναι να μπει χρήμα να μας το πουν να φορέσουμε τα στρατιωτικά παντελόνια με τις μεγάλες τσέπες στο πλάι για να έχουμε κάπου να βάζουμε τα πάκα με τα χιλιάρικα.

  37. […] πίστεψα ότι η διαφωνία ήταν ανάμεσα στον Niko και στον Mpouli, και θεώρησα σκόπιμο να προσπαθήσω να παρέμβω, γιατί […]

  38. mpoulis on

    barak, όλα τα ίδια αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν.

  39. Ηλίας Χατζής on

    [Δεν πιστεύω ότι το adsense for content στην Ελλαδα θα μπορέσει να κάνει το “μπαμ” χωρίς να το υιοθετήσουν κάποια mainstream sites ακόμη και αν το βάλουν και τα 17000 ελληνικά blogs. Η ψαλίδα είναι πολύ μεγάλη.]

    Συμφωνώ απόλυτα με τη τοποθέτηση του Μπούλη.

  40. mixalis on

    Πολύ καλή δουλεία !!! Συγχαρητήρια !!!
    Αν θέλετε να Διαφημίσετε το blog σας Δωρεάν για να έχετε περισσότερους επισκέπτες:

    http://greece-soccer.blogspot.com/2007/08/12.html

  41. sammer on

    εξυπνο κολπο μπραβο!!!
    http://piercebrosnan-greek-fans.blogspot.com/

  42. katerina tei.... on

    σας παρακαλώ πάρα μα πάρα πολύ….επισκεφτείτε το blog μας, αλλιώς δεν πρόκειται να περάσω το μάθημα…!!!! θα πάρουμε βαθμό σύμφωνα με τον αριθμό των επισκεπτών μας http://zodiomania.pblogs.gr


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: